1 vagány partijáték

Szétesik a társaság? Kellene egy egész estés (kütyümentes) játék az osztálykiránduláson? Dőlnek a vendégek az unalomtól? Céges partin másnapos a társaság és jól jönne egy kis móka-kacagás? Íme egy vagány partijáték, amihez nem kell más, csak egy toll és néhány papírfecni!

A legújabb kedvencünk a Gengszteres játék, ami pont ilyen. A lényege a kommunikáció, az együttműködés és a meggyőzés. A leírása alapján kissé vérengzőnek tűnik, de egyáltalán nem az – minden korosztály imádja, még a gimisek is! Egy 7 éves már simán beszállhat! Fantasztikusan érdekes játék azoknak, akik nem ismerik egymást és azoknak is, akik már régóta cimborák – és azt hiszik, jól ismerik egymást. Haha! Jól meg fognak lepődni!

Játékosok száma: minimum 8 (több lehet, kevesebb nem nagyon

Előkészületek:

A cetlikre írjátok fel a következőket:

  • Polgár” (annyi cetlire írd fel, amennyi játékos van, mínusz 4 db (ezek az alábbiak:)
  • Gengszter”
  • Gengszter
  • Rendőr
  • Orvos

Legyen egy Játékvezető, akiben megbízunk, pártatlan és jó a memóriája (felnőtt buliban: még nem ivott túl sokat 🙂). Kiosztjuk a cetliket összehajtogatva. Mindenki megnézi a saját szerepét és megjegyzi. Természetesen nem árulja el a többieknek. Elkezdődik a játék a Játékvezető irányítása alapján. A játék során végig körben ülünk és úgy is maradunk, nem mozgásos játék!

A Játékvezető szavai:

“Elalszik a város. (mindenki behunyja a szemét.) Felébred a két Gengszter és rám néz. A többi lakó tovább alszik. (Az a két játékos, aki a “Gengszter” feliratú cetlit húzta, ránéz a játékvezetőre, aki visszajelez, hogy tudomásul vette.) Most elalszik a két gengszter és felébred a rendőr, aki most rám néz. (Az a játékos, aki a “Rendőr” cetlit húzta, kinyitja a szemét, a Játékvezetőre néz, majd újra becsukja a szemét). Jó, most felébred az Orvos, rám néz. (Az a játékos, aki az “Orvos” feliratú cetlit húzta, ránéz a játékvezetőre, aki visszajelez, hogy tudomásul vette, hogy ő az orvos.) Köszönöm, az Orvos is elalszik. Éjjel van. Alszik a város…. Felébred a két Gengszter és kiválasztja áldozatát. A két “Gengszter” kinyitja a szemét és összepillant, ki legyen az “áldozat”, akire egy határozott mozdulattal rámutatnak. A Játékvezető is rámutat, hogy egyértelmű legyen a választás. Ezután a két Gengszter is ,,elalszik”. A Játékvezető most felszólítja a Rendőrt, hogy ébredjen fel és mutasson rá valakire, akit gengszterként gyanúsít. A Játékvezető néma bólintással vagy fejrázással jelzi, hogy a rendőr tippje helyes volt-e vagy sem. (A rendőrnek tehát van egy biztos tudása: egy valakiről biztosan tudja, hogy Gengszter-e vagy sem.) A Rendőr visszaalszik. A Játékvezető most felszólítja az Orvost, hogy gyógyítson. Az Orvos rámutat valakire, akit “meggyógyít” – saját magára is mutathat! Ha a játékos az áldozat volt, akkor mázlija van, mert az orvos meggyógyította. 

Ezek után a Játékvezető felszólítja a játékosokat, hogy ébredjenek fel. Közli velük, hogy…

  • A. Valakit eltettek a Gengszterek láb alól. Meg is nevezi az illetőt. Például: Elment közülünk Béla, egyik ártatlan polgártársunk. (Ekkor az orvos nem jól gyógyított, más valakit gyógyított meg, nem azt, akit kellett volna.)
  • B. Valakit megpróbáltak eltenni láb alól, de nem sikerült nekik. Ebben az esetben NEM nevezi meg az illetőt!!! (Ekkor az orvos jól gyógyított, tehát akire rámutatott, épp azt választották ki előzőleg a Gengszterek. Az orvos tehát tudja, hogy ki NEM lehet Gengszter, kire támadtak rá, hiszen azt a játékost gyógyította meg.)

Ezután a Játékvezető felszólítja a játékosokat, hogy nyomozzanak. Derítsék ki, kik lehettek az elkövetők. A Játékvezető ebben a fázisban nem avatkozik közbe. Elindul a beszélgetés. Az Orvos és a Rendőr nem fedi fel kilétét, hiszen ekkor a Gengszterek a következő körben őket próbálnák meg kiejteni, ugyanakkor igyekeznek információikkal segíteni, irányítani a többieket. Ha elég ügyesek, tudják befolyásolni polgártársaikat. Ha nem, aktivitásukkal saját magukra is terelhetik a gyanút…

A Gengszterek nyilván összejátszanak, és igyekeznek másokat bemártani. A jelenlévők próbálják kiokoskodni, kik lehetnek a Gengszterek, és hangosan meg is gyanúsítják egymást. Akit meggyanúsítanak, megpróbál védekezni vagy visszatámadni, szövetségeseket szerezni. A pár perces) kör végén a társaság kézfeltartással szavaz, ki a leggyanúsabb. A Játékvezető vezeti a szavazást. Akire a legtöbben szavaznak, az kiesik. (Kellemetlen pillanat, amikor a csoport egy ártatlant szavaz ki – de sokat lehet belőle tanulni!) Minden gyanúsítottra szavazni kell! Egy játékos csak egyszer szavazhat! Miután a többiek kiszavaztak valakit, a Játékvezető felfedi a kiesett Játékos státusát. Megállapítja például hogy:

A. Most kiszavaztátok Botondot, egy ártatlan polgártársatokat! Jól melléfogtatok!

B. Kiszavaztátok Lucát, a város Orvosát! Hatalmas baklövés volt!

C. Kiszavaztátok Jocit, a Rendőrt! Ezzel csak magatok alatt vágjátok a fát! 

D. Bravó! Jó volt a megérzésetek! Kiszavaztátok az egyik Gengsztert. Most már csak egy van körünkben….  

És elindul az újabb kör, újra ,,éjjel” lesz, újra mindenki elalszik és a Gengszterek kijelölik újabb áldozatukat. Az Orvos újra ,,gyógyít”, míg a többiek alszanak, és a Rendőr is újra tippelhet, ki volt az elkövető. Újabb reggel, a Játékvezető összefoglalja az előző éjszaka eseményeit. Lehet újra találgatni, szűkül a kör… Ki nyer? Ha csak 3-4 játékos maradt és ebből 2 Gengszter, akkor a Gengszterek nyertek, jól taktikáztak.

Fontos: aki kiesett, mert a Gengszterek ,,végeztek vele”, vagy a többiek kiszavazták, már NEM szólalhat meg, de nyitva maradhat a szeme végig a játék folyamán. Nagyon érdekes ez a perspektíva is! 🙂

Ha nem értettél valamit, írj nekünk és segítünk! 🙂

Mi imádjuk ezt a játékot. 🙂 Kicsit bonyolult, de próbáld ki, s meglátod, gyorsan tanulható!

Reméljük, Nektek is beválik.

Jó szórakozást.