Miért tanítunk másképp?

zöldségek2A Tanulj Másképp Műhely alternatív oktatási formáció, amely a hagyományos módszerek helyett a formabontó lehetőségeket keresi. A Műhely szellemisége, pedagógiai alapelvei, célkitűzései, módszerei és társadalmi érzékenysége példamutató. A kompetenciafejlesztésen túl a fenntartható fejlődést és az új alapokra helyezett, értékteremtő, egymást segítő, együttműködő közösségi együttlétet szolgálja.

Műhelyünk rendelkezik átvehető idegen nyelvi programokkal óvodások, kisiskolások számára, ezeket workshopjainkon mutatjuk be. Iskolai csoportjainkban (Suliműhely) többek között tanulási nehézségekkel küzdő gyerekekkel kiemelkedő eredményeket értünk el.

MUHELY_sMART081A hátrányos szociális helyzetű gyerekek egy része jelentős kedvezménnyel vagy ösztöndíjasként, ingyenesen tanul nálunk vagy vesz részt táborainkban. Az elmúlt két évben a Tanulj Másképp Műhely modellprogramja kimagasló eredményeket ért el gyerekcsoportjaival mind a motiváció, mind a tanulási teljesítmény növekedése tekintetében. Különleges módszertant alkalmazunk. Sokat játszunk a Smart Cards társasjáték alapszintű részével, saját innovatív nyelvoktató játékunkkal. Módszertárunkban emellett az élménypedagógia, játékpedagógia, kooperatív módszertan elemeiből merítünk, sok-sok közösségi játékkal fűszerezve napi munkánkat.

 

Segíts, hogy még több szülőhöz és pedagógushoz eljuthassunk szemléletünkkel, tippjeinkkel, játékötleteinkkel! Lájkolj bennünket a Facebookon! Köszönjük.

MIÉRT TANÍTUNK MÁSKÉPP?tábor műhely3

Azért tanítunk másképp, mert hiszünk benne, hogy csak odafigyeléssel, pozitív érzelmi ráhangolódással válik hatékonnyá a tanulási folyamat.

Azért tanítunk másképp, mert az iskolában és nyelviskolákban bemagoltatott tananyag gyakran túlságosan passzív, így haszontalan az életben.

Azért tanítunk másképp, mert a tanulás öröm: gyarapodó tudásunk az élet teljesebb megélését jelenti, és mert szeretnénk, ha minél többen szólalnának meg magabiztosan idegen nyelveken.

facebook-talaljmeg2     

Pedagógiánk

  1. a Tanulj Másképp Műhely nem ,,iskola”, hanem élményt nyújtó közösség, ahol alapvető az együttműködés. 
  2. a Műhelyvezetők nem klasszikus értelemben vett tanárok, hanem ösztönzők, partnerek a tanulásban
  3. egy-egy tanulási blokkban (10-12 alkalom) egyszerre 4-5 központi témát gyakorlunk
  4. módszerünk lényege a tudatos ismétlés: minden előzőleg tanult anyagot folyamatosan visszaidézünk, így tesszük hatékonnyá a tanultak memorizálását.
  5. foglalkozásaink vidámak, játékosak, tevékenység-orientáltak
  6. tanulóinkat aktívan bevonjuk saját tanulásukba
  7. nem a mennyiségre ,,hajtunk”, hanem a minőségre
  8. biztosan előhívható, magabiztos tudást adunk át és nem tengernyi passzív szókincset
  9. kompetenciákat fejlesztünk, melyek a sikeres társas érintkezés alapját adják
  10. fejlesztjük a kreativitást, a nem-verbális kommunikációt, a szociális kompetenciákat
  11. hagyjuk szárnyalni a gyermeki fantáziát
  12. kisebb gyerekekkel foglalkozásaink ismétlődő koreográfiára épülnek, ami a gyermeknek biztonságérzetet nyújt, de mindig tartogatunk meglepetéseket
  13. célunk az örömtanulás, a személyre szabottság, a sikerélmény