Mit játsszunk osztálykiránduláson?

Mit játsszunk osztálykiránduláson? Fogalmad sincs, mivel kösd le osztálykiránduláson a gyerekeket? Gyűjtésünkben jobbnál jobb játékokat találsz napos és esős időre egyaránt!

  1. Őrangyaljáték

Első a biztonság! A kirándulás elején kis cetlikre felírjuk a résztvevők nevét és egy kalapból kisorsoljuk, ki kinek az őrangyala lesz az adott napon, vagy végig a program során. Lehet sorsolni a pályaudvaron, a buszon, a vonaton, amikor még mindenki viszonylag friss. A védencek nevét titokban tartjuk. Az ,,őrangyal” úgy védi, segíti társát, ahogy jónak látja. A program végén Pókháló játékkal beszéljük meg, ki érzett védelmet, és ki kire tippel, mint őrangyalára. Meg fogunk lepődni, mennyit segítenek nekünk a gyerekek a biztonság megteremtésében. Mestertipp: tegyük be a saját nevünket is a kalapba! Érezni fogjuk, hogy vigyáznak ránk!

2. Csapkodós: kedvenc állat / kedvenc szín 

Jégtörő, hangulatteremtő játék. Körben ülünk. Összecsavarunk egy újságpapírt, így olyan lesz, mint egy hosszúkás tekercs. Mindenki elmondja  a kedvenc állatát. Egy játékos középre áll. Valaki elkezdi a játékot: mondja a saját kedvenc állatát, majd hív egy másik játékost. Pl. delfin/oroszlán. A középen álló csapkodós feladata, hogy gyorsan a hívott játékos térdére csapjon, mielőtt ő hívna valaki mást. A játékban addig ő marad középen, míg rá nem tud csapni valaki térdére. Ha ez sikerült, leülhet, és ő hív elsőként valakit.

3. Kacsintós játék

Szabadban vagy tágas teremben játszhatjátok alsósokkal, felsősökkel egyaránt. A játék kezdetén a résztvevők körbe állnak és behunyják a szemüket. A játékvezető körbemegy és megérinti egy résztvevő vállát – ő lesz a „kacsintós gyilkos”. Ezután a játékosok járnak-kelnek a teremben. Közben egymás tekintetét figyelik. A „csábító” rákacsint arra a játékosra, akit ki akar ejteni a játékból. Akire rákacsint, az folytatja a sétát, magában elszámol ötig, majd hangosan megszólal: „Kiestem.”. Ezután természetesen nem árulhatja el, ki a „kacsintós gyilkos”. Akinek van gyanúsítottja, felteszi a kezét és rámutat az illetőre. Ha rosszul tippelt, kiesik. Megy tovább a játék. A játék megmozgat, és jól fejleszthető vele a koncentráció.

Segíts, hogy még több szülőhöz és pedagógushoz eljuthassunk tippjeinkkel, játékötleteinkkel! Lájkolj bennünket a Facebookon! Köszönjük. 🙂

4. Csábítós játék

ID-100161274

Párokba állunk, körbe. A párunk előttünk áll, nekünk háttal. Így lesz egy külső és egy belső körünk. A külső körben állóknak le kell hajtaniuk a fejüket, nem nézhetnek fel. Egy játékosnak nincs párja. Ő a belső körben állókkal szemkontaktust tart és közülük próbál kacsintással párt szerezni magának. Akire rákacsint, az megpróbál mögé szaladni, elszökve a háta mögött álló párjától, aki megpróbálja visszatartani. Jópofa csapatépítő játék.

 

5. Kard-pajzs

Körbe állunk, mutatóujjunk a ,,kardunk”, vízszintesen felfelé tartott tenyerünk a ,,pajzsunk”. A játék kezdetén kardunkat a mellettünk álló résztvevő pajzsára helyezzük, és a játékvezető ,,MOST” felkiáltására igyekszünk felkapni, miközben társunk kardját ,,pajzsunkkal” (tenyerünkkel) megszorítjuk. Kiváló összehangoló, koncentrációt erősítő játék.

Figyelem! A profi játékvezetés sajátélményű tanulást igényel! Keresd a Kalandok és Álmok élménypedagógai továbbképzéseit!

http://www.tanuljmaskepp.hu/wp-content/uploads/2013/05/20130726_104549.jpg
kard-pajzs
http://www.tanuljmaskepp.hu/wp-content/uploads/2013/05/20130726_104638.jpg
Vajon kinek sikerül?

 

 

 

 

 

6. Érints meg valami kéket a jobb kezeddel!

Csapatépítés másképp

A tanítványaink imádják ezt a játékot. A játékvezető mond egy színt, amelyet a gyerekeknek adott testrészükkel kell megérinteniük. Pl. ,,Érints meg valami kéket a jobb könyököddel!” Ekkor mindenki keres valami kék színű holmit a társán (pulóvert, nadrágot, cipőfűzőt), megérinti a jobb karjával, és várja a következő instrukciót. Mókás, hangulatos bemelegítő vagy energetizáló feladat. Nehezítésként kiadhatjuk a játékvezetést egy diáknak is!

7. Csipeszfogó

Beszerzünk egy jó nagy adag ruhaszárító műanyag csipeszt, több színben. (Kipróbáltuk a fából készült csipeszeket is, de azok nem olyan strapabírók. Jobb a műanyag!) A résztvevőket két csapatra osztjuk. Mindenki felcsíptet a ruhájára tíz tíz darab csipeszt. A feladat az, hogy a játékosok adott idő alatt a legtöbb csipeszt összegyűjtsék – saját magukra csíptetve! Az időlimitet adjuk meg előre és mérjük! Játszhatunk úgy is, hogy egy-egy csapatkapitányra gyűjtöget mindenki, úgy még izgalmasabb. 

8. Ments meg, január!

Mindenki körben elmondja, melyik hónapban született. A játékvezető gyorsan hónapokat sorol – sorban vagy összevissza. Az, aki az adott hónapban született, lassan kezd leguggolni. Ha egészen leguggol, kiesett. Társai úgy ,,menthetik” meg, hogy megérintik. Igen szép, empátiát, érzelmi intelligenciát, közösséget fejlesztő játék.

Kisebb gyerekeknek itt gyűjtöttünk  össze klassz játékokat. Katt ide további ötletekért!

9. Légy a Segítőm!

Nekünk azzal sikerült néhány ördögfióka gyerkőcöt meghódítanunk, hogy felkértük, legyenek ők a Segítőink. Ehhez menő name taget gyártottunk vagy még menőbb kalapot adtunk rájuk. A gyerekek felelősséget éreztek a programért, és ha kellett, regulázták társaikat – nálunk ez az egyszerű trükk pazarul bevált! A gyerekek alig várták, hogy segíthessenek, nekünk pedig sokkal könnyebb dolgunk volt a szervezéssel!

10. Éld túl a hajótörést!

Ez időigényesebb játék, kipihenten érdemes játszani. Csapattagok száma X 10 db műanyag csipeszre lesz szükségünk. Minden játékos magára csíptet 10 darab egyforma színű csipeszt és egy lapra áll. A lapokat a teremben egymástól karnyújtásnyi távolságra, összevissza helyezzük el. A játékosok zenére foglalnak el egy-egy szigetet (ami nekik szimpatikus). Játékvezetőként elmondjuk, hogy itt mindenki hajótörött, egy-egy kis lakatlan szigeten. Mielőtt a hajóról elmenekültek volna, mindenki vitt magával valami túlélő holmit: van akinél víz van (kék csipeszek), van, akinél szárított hús (piros csipesz) van, akinél meleg ruha (rózsaszín csipesz), stb. A feladat az, hogy mindenki megmeneküljön, méghozzá úgy, hogy minden típusú túlélőfelszerelésből beszerez egyet-egyet. Elmozdulni a szigetről nem szabad. A karokat kinyújtani szabad. Túlélőfelszereléshez csak úgy lehet hozzájutni, ha a társaktól udvarolva, egy kis kedveskedéssel szerezzük meg az áhított felszerelést. Ha a felszerelés a vízbe esik, a cápa (játékvezető) elviszi, és a csapat nem teljesíti a feladatot (tehát dobálni nem érdemes). Adjunk a csapatnak egy percet a stratégia megbeszélésére és 5 percet a feladat teljesítésére! Mi várható? Kis káosz, ahogy mindenki lélekszakadva igyekszik beszerezni a felszerelést. 🙂 A teljesítés csak úgy sikerülhet, ha a tagok segítenek, ,,postáskodnak” egymásnak, de erre maguktól kell rájönniük, mi NE áruljuk el!