Tippek a kommunikáció fejlesztéséhez

Írd körbe!

Párokat/csapatokat alkotunk. Az egyik tag hátat fordít a táblának, amelyre felírunk egy nemrég tanult szót. A pár/csapat másik tagja megpróbálja elmagyarázni a szót: ,,This is a person who… “ This is a place where… “ The opposite of this is….” A szót gyorsabban bekiabáló pár/csapat strigulát kap a táblán. Rejtvény-játék, szókincsfejlesztésre, a kreativitás fejlesztésére. A mi tanítványaink nagyon élvezik!

Kép-Történet

ID-100103376
A napirend egyes fázisait (felébredés, fogmosás, ebéd, uzsonna stb.) képeken, kártyákon ábrázoljuk vagy mondatkártyákra felírjuk. A gyerekeknek egy-egy kártyát kiosztunk. A feladatuk az, hogy adott időre egy zsinóron, vonalon felsorakozzanak úgy, hogy egy képzeletbeli gyermek, pl. Hugó napirendje összeálljon reggeltől estig. Miután a sorrend kialakult, a gyerekek egymás után elmondják a napirendi eseményt. Játszhatjuk ezt a játékot nagyobbakkal múlt és jövő időben is!  

Induljon el az, aki…

ID-10067101
Annyi papírlapot teszünk a földre, amekkora a létszám. Ezek a szigetek. A gyerekek bizonyos instrukciók alapján elindulnak és másik szigetet keresnek maguknak. Instrukciók pl: ,,Induljon el és keressen magának egy újabb szigetet az, aki szereti a fagyit!” ,,Induljon el és keressen egy másik szigetet az, aki valami zöldet visel!” Fantasztikusan sok lehetőséget rejtő játék kommunikációélénkítésre, vitafelvezetésre. Bármilyen igeidő, téma, szókincs gyakorlásában hasznos. Ha már kellő rutinunk van a játékban, a játékvezetést engedjük át.

Darabolt mondat

A legnehezebb mondatokat még nagyobb tanítványainkkal is szoktuk szavakra darabolva hangosan gyakorolni. Pl: ,,How long have you been learning English?” Az egyes szavakat körben egy-egy tanítvány mondja ki, de úgy, hogy újra kezdjük, így mindig más szó jut egy-egy résztvevőre. Ezt a módszert is szeretjük!

Hozzászólások lezárva.