Játéktippek magyarórához

Szópóker

A játék a társismeretet, a másikra való ráhangolódást és a logikát is fejleszti. Párokat alkotunk. A párok azután egymással szemben ülnek. A szemben ülő így kialakult csapatok megegyeznek egy szóban. A cél, hogy a párod – aki a veled szemben ülő csapat tagja – kitalálja a szavadat, úgy, hogy te csak egyetlen szót mondhatsz, amiből ő szabadon asszociál és egyetlen szóval felelhet. Ezután az ellenfél következik. Például a kitalálandó szó a ,,paradicsom”. Te azt mondod: piros, ő erre: alma. A következő játékos azt mondja: Ádám,a társa erre: Éva? És így tovább, mindenki csak egyetlen szót mondhat körben. Nagyon vicces játék. 🙂

Egy olyan valamire gondoltam…

Rejtvény-játék, szókincsfejlesztésre. Kezdjük a játékot így: ,,Egy olyan valamire gondoltam, amelynek a neve úgy kezdődik, hogy pat….” Bármilyen szócsaláddal játszhatunk.

Tick-tack bumm!

Ez a népszerű bombajáték a szavakkal. A játékosok körbe ülnek és egy bombát adnak körbe, miközben adott szempont szerint szavakat sorolnak. A társasjátékhoz kártyacsomag is tartozik, de kisebbekkel enélkül is játszhatunk úgy, hogy mi mondunk egy kezdő szótagot, vagy kezdőbetűt. Hasznos a játék szócsaládok vidám gyűjtésére is (pl. állatok, növények, használati tárgyak) Cél: nyelvi intelligencia, kreativitás, kognitív képességek, logika fejlesztése.

Robot vagyok

Ez a játék a gyerekek nagy kedvence! Egy adott jelre darabosan, robotszerűen mozgatjuk karunkat, lábunkat, szótagolva beszélünk, ám mozdulatlanná merevedünk, ha a játékvezető megnyomja rajtunk az indítógombot (pl. az orrunkat). A szótagolva történő beszéd, a szavak elemekre bontása nagyszerű előkészítés az iskolai munkára. Célja a szókincs, fantázia fejlesztése mellett a szavak szótagjainak érzékelése, a nyelvtan, a szóalkotás, szóemlékezet fejlesztése.

ID-10067101

Betű vagyok!

A gyerekek a saját kezükkel, testükkel ábrázolnak betűket. Pl. a ,,T” betű két egymásra helyezett kézfejünk, vagy a gyermek a feje mellett fülecskéket mutatva az ,,őzike” (hosszú ,,ő”). Játszhatjuk párokban is, amikor több gyermeknek kell közösen betűt formáznia. Cél: a testséma tudatosítása, egyensúlyérzék, figyelem-koncentráció, korai olvasás- és írástanítás, kognitív fejlesztés, memória.