Iskolások Pötty Műhelye

KEZDŐ SZINT 6-9 éves kisiskolásoknak

A Pötty Műhely foglalkozásain az angol és francia nyelvet anyanyelvükhöz hasonlóan sajátítják el a gyerekek. Honnan jött az ötlet? Olvass utána a Műhely története címszó alatt!

Hogyan tanulunk?

  • játszunk, mozgunk, táncolunk, énekelünk, beszélgetünk
  • ,,igazi” angol/francia mesekönyvekből mesélünk
  • mondókákon, dalokon keresztül kóstolunk bele a nyelv dallamába
  • a gyermek életéhez kötődő szituációkon keresztül tanulunk

DSCF3912Mi lesz az eredmény?

  • a gyermek megszereti az angol/francia nyelvet
  • önálló szavak helyett azonnal teljes mondatszerkezeteket sajátít el
  • kialakul a szövegértési rutinja
  • fejlődik nyelvi kreativitása, gondolkodása, memóriája

 

 

 

Milyen szókincset fog ismerni gyermeked, ha Pötty-Műhelyünk éves programján részt vesz?

  • a gyermek feltalálja magát olyan mindennapi élethelyzetekben, mint a bemutatkozás, köszönés, kínálás
  • képes lesz dekódolni az olyan kéréseket, mint add ide, gyere ide, csukd be, nyisd ki, tedd oda, stb
  • mélyen rögzíti a színeket és az állatok neveit, az alapigéket, ruhadarabokat, mozdulatokat, testrészeket, évszakokat, alapvető időjárási kifejezéseket és a közlekedési eszközöket

Pedagógiai alapok:

  • Egy 6 hetes blokkban (12 óra = heti 2×45 percben) egyszerre 4-5 központi témát gyakorlunk
  • módszerünk lényege a tudatos ismétlés: minden előzőleg tanult anyagot folyamatosan ismétlünk, visszaidézünk
  • foglalkozásaink vidámak, játékosak, tevékenység-orientáltak
  • nem a mennyiségre ,,hajtunk”, hanem a minőségre
  • biztosan előhívható, magabiztos tudást adunk át és nem tengernyi passzív szókincset
  • kompetenciákat fejlesztünk, melyek a sikeres társas érintkezés alapját adják
  • a verbális kompetencián túl fejlesztjük a kreativitást, a nem-verbális kommunikációt, a szociális kompetenciákat
  • hagyjuk szárnyalni a gyermeki fantáziát
  • foglalkozásaink ismétlődő koreográfiára épülnek, ami a gyermeknek biztonságérzetet nyújt, de mindig tartogatunk meglepetéseket
  • célunk az örömtanulás, a személyre szabottság, a sikerélmény
  • nem ,,iskola” vagyunk, hanem közösségi élményt nyújtó közösség, a Műhelyvezetők nem klasszikus ,,tanárok”, hanem elhivatott gyermekbarát segítők (bár minden Műhelymesterünk szakirányú felsőfokú diplomával és speciális képzettséggel rendelkezik)
  • számunkra fontos a szülőkkel való kapcsolat! Kérésedre minden héten személyre szabott e-mail-ben tájékoztatunk gyermeked fejlődéséről és a tanult szókincsről

 
facebook-talaljmeg2